3 gru 2013

King Arthur's Gold | Przegląd


Nowa odsłona King Arthur's Gold (KAG) przyniosła niesamowicie wiele zmian. Dla tych którzy tak jak ja nie interesowali się wcześniej tym co szykują deweloperzy gry, po pierwszych minutach spędzonych na dowolnym serwerze wydawać się może, że jest to zupełnie inna gra. Początkowo chciałem napisać że jest kilka rzeczy, które działają w taki sam sposób jak w classicu, jednak po chwili zastanowienia się - z ich znalezieniem jest problem.




Każda z klas w grze - łucznik, rycerz i budowniczy posiada mniej lub bardziej odmieniony system w jaki funkcjonuje. Mam tu na myśli wszystko - poruszanie się, pozyskiwanie przedmiotów, surowców i uzbrojenia czy też walkę.
Zanim jednak o zmianach, nowościach i różnicach pomiędzy starym Classic'iem, a nową wersją gry - kilka słów ogólnie, z czym to się je i o co kaman w grze.

Krótko o grze

KAG jest multiplayer'ową grą 2D polegającą na rozgrywaniu deatchmatch'y pomiędzy dwoma drużynami. Walka nie polega jednak tylko na uśmierceniu rywala. Każda z drużyn rozpoczyna grę od zbierania surowców oraz budowy zamku i umocnień, które będą chronić spawn, flagę oraz warsztaty i sklepiki. Gracz może zagrać jedną z trzech klas: łucznikiem, rycerzem bądź budowniczym, z których każdy posiada zróżnicowane umiejętności. Dzięki temu każdy znajdzie coś dla siebie.

KAG należy także do tych gier, gdzie współpraca graczy jest bardzo ważna. Bez niej drużyna z góry skazana jest na porażkę. Jeśli uwielbiasz gry takie jak Terraria czy też Wormsy, koniecznie musisz sprawdzić się w King Arthur's Gold! Jeśli to za mało, obejrzyj oficjalną prezentację gry po prawej.
Grę można nabyć na Steam oraz stronie oficjalnej.

Co oferuje gra?

• Rozgrywki pomiędzy graczami w drużynach liczących nawet 32 osoby
• 2 drużyny
• 3 klasy
• Rozgrywkę w trybie singleplayer i multiplayer
• Katapulty, balisty i statki
• Oswajanie bizona
• Możliwość niszczenia budowli
• Pojedynki na miecze jak za czasów średniowiecza
• Pływanie na rekinie oraz używanie go jako broń
• Możliwość budowania przeróżnych pułapek
• Badania technologii oraz handel
• Dynamiczna woda i ogień
• Dostępna na trzy platformy (Windows, OSX, Linux)
• Za 9.99$ gra oferuje godziny świetnej zabawy oraz dostęp do skryptów i moddingu

Zmiany i nowości

Najłatwiejszym sposobem na opisanie tego wszystkiego będzie podzielenie nowości odpowiednio do klas postaci oraz na takie, które dotyczą wszystkich. Mimo iż gram ostatnio dość intensywnie, nie wiem wszystkiego i zapewne pominę kilka rzeczy. Wybaczcie!

Ogólne

• Tryb singleplayer zyskał i stracił. Pojawił się nowy tryb Take The Halls w którym należy zająć coś w rodzaju posterunków - spawnów oraz tryb Challenges, czyli wyzwania. Strata o której wspomniałem to Zombie Fortress. Tego jak na razie nie ma w nowej wersji. Ma się pojawić później i z tego co pamiętam jest aktualnie tworzony przez społeczność KAGa.
• Różnorodna roślinność, krzaki za którymi można ukryć pułapkę, kukurydza, nasiona.
• Woda. Była w classicu ale szkoda o niej w ogóle pisać. W nowej wersji możemy wykorzystać ją jako pułapkę do topienia przeciwników oraz do gaszenia pożaru. Jest ona także miejscem gdzie znaleźć można rekina oraz ryby.
• Ogień! Wszystko co drewniane płonie. Sposobem na podpalenie czegoś jest oczywiście wystrzelenie płonącej strzały.
• Zwierzęta: Kury spowalniają upadek. W połączeniu z tarczą można przelecieć bardzo duże odległości. Bizona można oswoić za pomocą nasion.
• Każda z klas postaci ma plecak, a w nim cztery sloty. Każdy z itemów można stackować do określonego limitu. Na przykład w jednym slocie możemy mieć maksymalnie: 30 zwykłych strzał lecz tylko dwie ogniste.
• Na małych mapach rozgrywka jest bardzo dynamiczna. Dzieje się bardzo dużo i szybko i na początku ciężko się odnaleźć. Tworzone i dodawane do gry są większe mapy na których gra się o wiele lepiej.
• Bloki takie jak drzwi, drewniana ścianka, drabina i inne można obracać.


Budowniczy

To co mnie zmartwiło to to, że w porównaniu co wersji Classic budowniczy jest bardzo słaby. Ma 4 serca, jednak moc z jaką uderza jest tak słaba, że zabić rycerza lub łucznika jest bardzo ciężko.
• Budowniczy ma do dyspozycji nowy sprzęt. Wiertara (Drill) za którego pomocą można znacznie szybciej niszczyć bloki. Dotyczy to wszystkich, poza bedrockiem. Niestety są dwa minusy: Pierwszym jest to że po pewnym czasie się nagrzewa i trzeba odczekać lub schłodzić ją w wodzie. Drugi to mniejsze wydobycie surowca. Kopiąc drillem (o.o) pozyskuje się o 50% mniej.
Budowniczy może budować więcej warsztatów i sklepów. Dodane zostały:
• W kwaterach można zakupić jedzenie (przywraca punkty życia)
• W warsztacie / sklepie budowniczego (Builder Shop) można nabyć ciekawy sprzęt, taki jak piła do drewna, wiadro, głaz, wcześniej wspomniany drill, lampa czy też gąbka.
• Zbudować można także dwie inne pracownie. W Vehicle Shop nabyć można katapultę i balistę, a w Boat Shop łodzie, których są aż trzy rodzaje. Sklepy te mają nieco inny wygląd i nazwę w trybie TTH.
• Nieco inne działanie mają niektóre bloki które budowniczy może postawić. Dla przykładu kolce postawione na bloku kamienia będą schowane do czasu gdy nie zbliży się do niech wróg.
• Drabina jest o wiele większa. O ile się nie mylę jej wielkość to 4x1.

Łucznik

Z początku brakowało mi możliwości pozyskiwania strzał z drzewa, jednak z czasem przyzwyczaiłem się. Co nowego u łucznika?
• Najważniejsze chyba to hak, za pomocą którego może się przyczepiać do drzew, ścian itp. Można zawisnąć na skale i strzelać do przechodzących poniżej rycerzy i budowniczych.
• Nowe rodzaje strzał. Poza zwykłymi do dyspozycji są ogniowe, którymi można podpalić drzewo i drewniane elementy oraz wrogów. Po podpaleniu przeciwnika traci on na moment kontrolę nad sterowaniem. Zakupić można także strzały wodne. Gdy uderzą w przeciwnika lub blok, woda się rozpryskuje i unieruchamia na moment znajdujących się w pobliżu przeciwników. Można także je wykorzystać do gaszenia pożaru. Ostatnim rodzajem są strzały z niewielkim ładunkiem wybuchowym.

Rycerz

Tak jak to jest w wersji Classic - rycerz nie może niszczyć bloków kamiennych. Rozwalić może dirt, kamienie, złoto oraz elementy drewniane. Slash działa bardzo podobnie. Klikając dość szybko można w nieco łatwiejszy sposób wykonać podwójny,
• Tarcza rycerza posiada dodatkową funkcję. Można użyć jej do wykonania ślizgu np. po tafli wody.
• Nowe uzbrojenie. Poza zwykłymi bombami są wodne, których efekt jest taki sam jak w przypadku wodnych strzał.
• Mina
• Beczka z prochem (Keg). Lont może zostać podpalony tylko przez rycerza, jednak sama beczka może być transportowana przez wszystkie klasy. Jej wybuch jest o wiele większy i bardziej niszczycielski.

Podsumowanie, czyli kilka moich zdań

Nowa wersja pojawiła się już jakiś czas temu. Początkowo była udostępniona dla graczy premium (tych co zakupili grę) i nie było to nigdzie specjalnie rozgłaszane. Mimo iż miałem możliwość już wtedy w nią zagrać, to nie byłem jakoś specjalnie przekonany. Jakieś pięć lub sześć tygodni temu kumpel zapytał "Jak beta?". Oczywiście nie miałem jak odpowiedzieć. Był to moment w którym zacząłem. Jeśli ktoś pomyślał teraz że bardzo mi się spodobała, to jest w błędzie. Nie ogarniałem prawie nic. Aż wstyd było mi grać z tymi wszystkimi osobami. Nie dosyć że wszystko bardzo szybko się działo, to ja nie wiedziałem od czego zacząć. Postanowiłem na tym zakończyć. Dopiero od niedawna (będzie coś koło trzech tygodni) gram.
Bez przejścia tutoriala, którego polecam każdemu nowemu graczowi i zaglądnięcia na wiki oraz forum nie dawałem rady :D Teraz nie jestem jakimś super pro graczem, ale umiejętności wystarczające nabyłem aby świetnie się bawić.

Gra oczywiście kosztuje, jednak gdybym miał ją teraz kupić, to na pewno bym to zrobił. Cena może trochę jest za wysoka, jednak dość często zdarzają się promocje. Warto zaznaczyć także że gra nadal jest rozwijana, a oznacza to że jeszcze wiele rzeczy w grze może się zmienić i pojawić.
Wersja classic została porzucona, ale nadal grają tam ludzie i za free możecie pograć. Niestety nijak ona się ma do tej nowej!

Zapraszam do komentowania i do zagrania w KAG. Mój nick to RadioActive (Steam'owy - DaS_). Jeśli ktoś grał, to opinia także mile widziana.

1 komentarz:

© RadioBox | DaS_