8 lip 2013

Cube World | Przegląd

Gier pokroju Minecrafta jest już kilka. Osiągnięcie sukcesu poprzez stworzenie gry bazującej na pikselowej grafice i świecie zbudowanym z bloków, klocków mogłoby się więc wydawać niemożliwe. Co jednak, jeśli ktoś postanowił bazować nie tylko na jednej grze, ale na kilku?

Wolfram von Funck wraz ze swoją żoną postanowili wrzucić do miksera Minecrafta, Zelde oraz jakiegoś RPG, dla przykładu World of Warcraft. Wszystko to dobrze wymieszali i wyszło coś, co aktualnie zwie się Cube World.

Przygodę w grze zaczyna się od stworzenia postaci. Możemy wybrać jedną z kilku dostępnych ras:
Człowiek, Żabolud, Nieumarły, 'Jaszczuro-człek', Ork, Goblin, Krasnolud czy Elf. Decydujemy także o wybraniu klasy postaci, jaką może być: Wojownik, Mag, Rabuś lub Podróżnik (Łucznik).

Warto też wspomnieć o tym, że każda z klas ma swoje umiejętności oraz dwie specjalności, które wraz z kolejnymi levelami rozbudowujemy.

Po wybraniu detali postaci (twarz, włosy, kolor, płeć(!)) przenosimy się do świata, który tworzymy podobnie jak w Minecrafcie, wpisując cyferki - seed.

Świat niczym z Minecrafta, zbudowany blok po bloku, lecz urozmaicony w wiele nowych roślin, zwierząt i innych mobów. Możliwość kopania zastąpiono "expieniem", czyli zabijaniem wszystkiego co się da i zbieraniem itemków.

To co w Minecrafcie najlepsze, czyli możliwość craftowania nie tylko znalazła się w grze, ale została także ona w pewien sposób ulepszona. Gracz może rozbudowywać swoje bronie, poprzez dokładanie małych bloków drewna, żelaza i innych surowców, znalezionych w jaskiniach czy też pozyskanych jako drop z bosów.

Jak w wielu (żeby nie powiedzieć wszystkich) MMORPG, w Cube World dostajemy opcję posiadania zwierzątka, ale nie tylko. W miastach rozlokowanych w niekończącym się świecie możemy nabyć takie rzeczy jak lotnie oraz łódkę, która ułatwi podróżowanie.

W każdej krainie czekają liczne "atrakcje" dla podróżników. Jaskinie o których już wspominałem, bosy, których jest bardzo dużo, miasta w których czekają handlarze oraz zamki i ruiny które pełnią rolę dungeonów.

Gra mimo iż jest w fazie Alpha, zapowiada się świetnie. Niewiele błędów, niewielkie wymagania, brak lagów, świetnie stworzony sposób ładowania się świata i do tego kilka rzeczy upiększających i ulepszających rozgrywkę, takich chociażby jak mapa 3D, świetna AI - sztuczna inteligencja mobów oraz doskonały system walki.

Póki co o grze, to tyle. Co jakiś czas będę was informował o tym, jak ja sobie radzę w Cube World. Na bieżąco po lewej stronie będziecie mogli zawsze sprawdzić level i kilka szczegółów na temat mojej postaci. Planuję też stworzyć mały poradnik, ale to nieco później.

Pozdro ;)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© RadioBox | DaS_